Informacijski sistemi se zadnje desetletje neutrudno selijo v oblak. Prav te tehnologije so se odlično izkazale v teh kriznih časih, ko potrebujemo dostop do sistemov neodvisno od naše lokacije, predvsem od doma.
Če se je število povpraševanj glede na okoliščine pri vas zmanjšalo, je zdaj idealni čas za razmislek o vašem prodajnem procesu ter njegovo optimizacijo s pomočjo sistema CRM.
Pri sistemu CRM gre v prvi vrsti za izboljševanje odnosov s strankami in potencialnimi strankami. Je pa v resnici še mnogo več, saj med drugim omogoča tudi pregledno vodenje projektov, zadolžitev, reklamacij oz. servisnih zahtevkov, nenazadnje pa tudi spremljanje komunikacije s strankami ter interne komunikacije in zadolžitev.
Oglejmo si, kako nam sistem CRM v teh kriznih časih pomaga do boljše organiziranosti.
Delo s strankami in potencialnimi kupci – od doma
Pri delu od doma je ključno, da imajo vsi člani ekipe na enem mestu pregled nad enotno bazo strank, potencialnih strank in kontaktov. Tako lahko vsak sodelavec v vsakem trenutku iz domače pisarne pogleda pretekle aktivnosti s stranko ali na primer najde kontaktni podatek osebe, ki je zadolžena za plačila.
Podatki o potencialnih kupcih, stikih ali kontaktih z zadnjega sejma se vse prepogosto znajdejo na različnih mestih: v glavah zaposlenih, zvezkih in preglednicah. To otežuje njihovo nadaljnjo obdelavo, saj z iskanjem in urejanjem podatkov po nepotrebnem izgubljamo čas. Veliko bolje je, da vsi ti podatki o strankah, potencialnih kupcih in njihovih kontaktnih podatkih pristanejo v urejenem sistemu CRM.
Mnoga podjetja, ki evidenco in zgodovino naročil kupcev vodijo v poslovnih oz. ERP sistemih (Pantheon, SAOP ipd.), pa se v teh časih srečujejo z izzivi, ker so ti sistemi dostopni le lokalno, na lokaciji podjetja. Sistem CRM je mogoče z njimi povezati, s tem pa zaposlenim omogočiti, da do ključnih informacij za poslovanje dostopajo tudi od doma.
Upravljanje povpraševanj
Podjetja, ki ne uporabljajo urejenega sistema CRM, povpraševanja običajno vodijo kar po e-pošti. Običajno imajo splošni info e-naslov podjetja, nekatera povpraševanja pa prihajajo še na osebne e-naslove in tudi prek klicev. Takšen sistem običajno ni učinkovit: dogaja se, da se na kakšno povpraševanje pozabi, težko pa je tudi slediti vsem aktivnostim, ki so bile v zvezi z nekim povpraševanjem opravljene.
Sistem CRM omogoča spremljanje vseh povpraševanj na enem mestu. V vsakem trenutku lahko vidimo, katera povpraševanja so še neobdelana, kdo je odgovoren za posamezno povpraševanje in katere follow-up aktivnosti so bile že opravljene ali so v načrtu.
Če se je število povpraševanj glede na okoliščine pri vas zmanjšalo, je zdaj idealni čas za razmislek o vašem prodajnem procesu in njegovo optimizacijo. S sistemom CRM lahko posamezne korake in opomnike tudi avtomatiziramo (npr. opomnik za klic 3 dni po poslani ponudbi).
Ohranjanje povezanosti s sodelavci in pregled nad opravili
Sistem CRM v vsakem trenutku zagotavlja popoln pregled nad lastnimi in opravili sodelavcev ter vam pomaga, da je vaš dan bolje organiziran. Ko govorimo o načrtovanju dela v podjetjih, se običajno vse začne pri e-pošti in konča pri prepisovanju v koledar, a to pogosto ni dovolj.
V sistemu CRM so vse aktivnosti in komunikacija zbrani tudi po strankah, koledar pa je sestavni del sistema. Nalogo, ki jo dodelite sodelavcu, ta prejme neposredno v svoj koledar in sistem ga lahko po potrebi pred rokom nanjo tudi opomni. Naloga bo vidna tudi pri stranki, ko bo sodelavec nalogo zaključil, pa vas bo sistem še ustrezno obvestil.
Vse to in še marsikaj je s pomočjo sistema CRM tako enostavno, da se zdi samoumevno; optimizacija delovnih procesov pa vam prihrani marsikateri sivi las.
Poskusite, nič vas ne stane
Se želite prepričati, kako vse opisano deluje v praksi? Sistem Intrix CRM lahko brezplačno preizkusite, lahko pa si ogledate webinar, kjer smo še v praksi predstavili vse možnosti timskega dela od doma.