Kako zadovoljni zaposleni pripomorejo k uspehu podjetja?

Ste že slišali za delovno mesto managerja delovne sreče? Ne? Potem vam lahko izdamo, da je to eno izmed delovnih mest na Googlu in naloga t.i. Chief Happiness Officer je ohranjati zaposlene srečne in motivirane.

Mnogi se sprašujejo, zakaj je to tako pomembno in zakaj se ne bi raje posvečali ‘’dejanskemu delu’’ ali strankam. Ampak, ste vedeli, da zaposleni v povprečju v svojem življenju preživijo več kot 90.000 ur na delovnem mestu? 90.000 ur!

Zadovoljni zaposleni na skupnem projektu

In kot pravi rek, zadovoljni zaposleni pomenijo zadovoljne stranke. Čeprav je ohranjanje zadovoljstva strank že dolgo primarni cilj podjetij, pa mnoga podjetja zanemarjajo zadovoljstvo zaposlenih.

Preberite, zakaj je zadovoljstvo zaposlenih tako pomembno, kako ga doseči in ohranjati ter kakšen vpliv ima na uspešnost vašega podjetja.

Zakaj je zadovoljstvo zaposlenih tako pomembno?

Zadovoljstvo zaposlenih je več kot le dober ugled podjetja. Zadovoljstvo zaposlenih je bistven korak za uspeh organizacije. Zaposleni so vaše bogastvo, zato jim je smotrno dati prednost in vanje vlagati.

Večina podjetij, ki so dolgoročno uspešna, razume in ceni svoje zaposlene. Ko so zaposleni cenjeni, imajo organizacije dobiček na različne načine.

Zaposleni vplivajo na dojemanje blagovne znamke. Zlasti tisti, ki se soočajo s strankami, so podaljšek vaše blagovne znamke. Zakaj? Ker stranke identificirajo podjetje na podlagi interakcij z zaposlenimi. To po drugi strani spodbudi več nakupnih odločitev. To dojemanje lahko ustvari ali uniči vašo blagovno znamko in ugled, zato tega ne bi smeli jemati zlahka.

Prav tako so zadovoljni zaposleni napoved uspeha strank. Članek Harvard Business Review opisuje povezavo med zvestobo zaposlenih in strank.

»Dobiček in rast spodbuja predvsem zvestoba strank. Zvestoba je neposredna posledica zadovoljstva strank. Na zadovoljstvo v veliki meri vpliva vrednost storitev za stranke. Vrednost ustvarjajo zadovoljni, lojalni in produktivni zaposleni.«

Zadovoljna delovna sila je jasno povezana s sposobnostjo podjetij, da zagotovijo boljše zadovoljstvo strank.

Medtem ko je ohranjanje sreče zaposlenih na splošno pravilna odločitev, ima lahko tudi številne koristi za vas in vašo ekipo. Tukaj je nekaj glavnih prednosti, povezanih z motivirano delovno silo.

Povečana produktivnost

Univerza Warwick s sedežem v Združenem kraljestvu je ugotovila, da zadovoljstvo na delovnem mestu povzroči 12-odstotno povečanje produktivnosti, medtem ko stres vodi v 10-odstotno zmanjšanje produktivnosti.

Kar pa ni presenetljivo. Raziskave namreč kažejo, da bodo nezadovoljni zaposleni izkoristili vsako priložnost za odmik od delovnega kotička, kar pomeni več odmorov za kavo, cigaret ali stranišče.

Vektorska slika, ki simbolično prikazuje produktivnost zaposlenih

Visoka zavzetost

Ohranjanje visoke zavzetosti zaposlenih je ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko naredi podjetje. Zavzeti zaposleni so strastni do svojega dela in navdušeni nad svojimi prispevki k uspehu.

Zadovoljstvo zaposlenih je eden od prvih korakov k spodbujanju zavzetosti zaposlenih – optimističen zaposleni se bo bolj verjetno počutil povezanega z uspehom na svojem delovnem mestu.

Izboljšana ustvarjalnost

Ker so zadovoljni zaposleni bolj zavzeti pri delu, jim to omogoča, da vidijo širšo sliko ter ponudijo kreativne ideje in predloge, ki lahko koristijo podjetju. Osebje, ki se počuti varno, da tvega in predlaga kreativne ideje, je bistvenega pomena za inovacije organizacije.

Nizka odsotnost

V primeru bolezni bo vsak zaposlen izkoristil bolniško odsotnost. A problem pri nezadovoljnih zaposlenih je ta, da so manj predani svojemu delu in zelo hitro najdejo števine izgovore, zakaj ne morejo biti prisotni na delovnem mestu. To vodi v težave ali zamude pri delu. Po drugi strani pa so zadovoljni zaposleni navdušeni nad delom in notranje motivirani.

Ohranjanje zaposlenih

Zadovoljstvo zaposlenih ima veliko vlogo pri fluktuaciji zaposlenih. Raziskava Akademije za razvoj je pokazala, da več kot 75 % nezadovoljnih delavcev želi zapustiti svoje trenutno delovno mesto.

Ko so ljudje zadovoljni z delom, je manj verjetno, da bodo iskali drugo službo. Ker je zaposlovanje in usposabljanje zaposlenih ena dražjih dejavnosti, s katerimi se podjetje ukvarja, ohranjanje zadovoljnih zaposlenih znatno vpliva na rezultat.

Kako poskrbeti, da bodo zaposleni zadovoljni

Torej, če se vsi strinjamo, da je zadovoljstvo zaposlenih tako pomembno, kako to dosežemo? Najboljši način, da zaposlenim v svoji organizaciji zagotovite zadovoljstvo, je, da jih redno anketirate in upoštevate njihove povratne informacije.

Tukaj je nekaj preizkušenih strategij, ki jih lahko uporabite v svojem podjetju.

1. Ustvarite vključujoče delovno mesto

Začnite ustvarjati raznoliko in vključujoče delovno okolje z zaposlitvijo zaposlenih, ki predstavljajo vrednote vašega podjetja. Vključujoče delovno mesto, ki slavi raznolikost in edinstvenost zaposlenih, je idealno za spodbujanje zadovoljstva zaposlenih.

Ljudje želijo delati z zadovoljnimi ljudmi in veselje je nalezljivo. Če so nekateri zaposleni motivirani, ima to lahko multiplikacijski učinek na druge zaposlene – ob predpostavki, da imate dobro kulturo za vse. 😉

Skupina zadovoljnih zaposlenih na sestanku

2. Prepoznajte dosežke zaposlenih

Po podatkih Razvojne akademije je več kot 70 % anketiranih dejalo, da je občutek necenjenosti največji vzrok za nezadovoljstvo zaposlenih. Pomembno je, da zaposlene prepoznate tako na velike kot na majhne načine.

Naj vedo, da jih cenite. Ustvarite formaliziran program nagrajevanja zaposlenih in spodbujajte vse ravni osebja, da drug drugemu ponudijo pozitivne povratne informacije, kadar koli je to mogoče.

3. Ponudite prilagodljiv delovni čas

Ker sta delo na daljavo in prilagodljiv delovni čas v zadnjih letih postala razmeroma pogosta, so se zaposleni hitro naučili dati prednost fleksibilnosti na delovnem mestu. V raziskavi Razvojne akademije je več kot polovica delavcev trdila, da je fleksibilnost glavni dejavnik njihovega zadovoljstva.

Prilagodljiv urnik delavcem pomaga izboljšati ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem ter splošno počutje na delovnem mestu. Verjemite, zaposleni vam bodo za tak pristop hvaležni.

4. Ponudite primerno plačo in ugodnosti

Konkurenčna plačila in celoviti zaslužki zaposlenih so bistveni za privabljanje in obdržanje zaposlenih na današnjem trgu. Trg delovne sile je omejen, zato boste verjetno morali povečati svojo ponudbo, da boste konkurenčni.

Za zadovoljstvo zaposlenih je pomembno, da svoje zaposlene plačate toliko, kolikor so vredni. Ponudba konkurenčnih plač in ugodnosti kaže, da cenite svoje zaposlene in vam je mar za njihovo dobro počutje. Vsaj enkrat letno preglejte nadomestila in ugodnosti, da ostanete konkurenčni industrijskim standardom.

5. Zagotovite osebju ustrezno usposabljanje in razvoj

Če želite, da so zaposleni zadovoljni, jim morate dati potrebna orodja za opravljanje njihovega dela. Ko se pričakuje, da bodo uporabljali nov sistem programske opreme, ponudite usposabljanje, priročnike in čas, da se nanj navadijo.

Če bo začel veljati nov pravilnik, jim ne povejte le, kakšna so nova pravila, pač pa jim pojasnite, zakaj se uvajajo in kakšne koristi bodo prinesla osebju ter podjetju na splošno.

Zaposleni naj rastejo z vašo organizacijo, ponudite jim priložnosti za razvoj kariere, da se lahko izpopolnjujejo in strokovno napredujejo. Učenje in razvoj nista pomembna le za zadovoljstvo zaposlenih, ampak sta ključna tudi za ohranitev zaposlenih.

Vektorska slika treh oseb, ki v rokah držijo zobnik

Vaš pomočnik do zadovoljnih zaposlenih

Izognite se nezadovoljnim zaposlenim in posledično velikim dolgoročnim stroškom. Zadovoljni zaposleni navdušujejo stranke, pritegnejo talente, povečajo produktivnost in dobiček. Ko strateško načrtujete dolgoročno rast poslovanja, vlagajte v svoje največje bogastvo – svoje ljudi.

Pri tem vam lahko pomaga Intrix HRM, cenovno dostopen in po vaši meri prilagojen HRM sistem. Z njegovo pomočjo boste:

  • imeli 360-stopinjski pregled nad podatki zaposlenih in izvedbo vseh HR aktivnosti na enem mestu,
  • avtomatizirali procese usposabljanja in razvoja zaposlenih,
  • učinkovito in celostno uvajali nove zaposlene,
  • zmanjšali obseg ročnega dela na nekaj klikov in s tem pridobili več časa za strateško delo ter razvoj kolektiva.

Intrix – slovenski HRM sistem za razvoj talentov. Enostaven. Pregleden. Prilagodljiv.

Intrix – slovenski HRM sistem za razvoj talentov.
Enostaven. Pregleden. Prilagodljiv.

|
5/5 - (1 vote)