Z digitalizacijo do boljše prodaje

Digitalizacija je zdaj že nujno potreben korak v razvoju podjetja. Velik del marketinga izdelkov in storitev se danes izvaja s pomočjo oglaševanja na Googlu in Facebooku, našo prisotnost in identiteto podjetja pa sporočamo tudi prek video vsebin na YouTubu in Instagramu.

Digitalizacija pa ni samo del marketinga podjetja. Kar se dogaja v trenutnem poslovnem svetu, je odraz razvoja družbe in premika digitalnega sveta v naše dlani prek mobilnih naprav.

digitalizacija in poslovanje na mobilnih napravah

Digitalizacija se ne dogaja samo v potrošniški družbi, temveč tudi v poslovnih praksah podjetij

Digitalizacija je močno posegla v naša življenja. Naša pozornost se krajša skupaj s pripravljenostjo, da porabljamo čas za iskanje izdelkov in storitev. Temu je sledila digitalizacija poslovnih procesov, saj se morajo ti prilagajati spreminjajočim se nakupnim navadam, da ohranjajo konkurenčnost na novem digitalnem trgu.

Danes bomo govorili o digitalizaciji poslovnih procesov, s katero bomo lažje sledili trendom in pridobivali nove stranke ter bolje prodajali tako na spletu kot v analognem svetu.

Na spletu poskrbite za dobro uporabniško izkušnjo

Vaša spletna stran je vaša spletna poslovalnica. Je vaša trgovina in kot v kateri koli drugi trgovini boste želeli potencialnim strankam ponuditi vse potrebne informacije, izpostaviti svoje najboljše izdelke ali storitve ter biti na voljo za vprašanja in povpraševanja.

Ne skrivajte cen vaših izdelkov

Veliko podjetij na spletu svoje cene skriva, vendar s tem samim sebi otežujejo prodajo. Kako bi se vi počutili, če bi za vsako ceno v trgovini morali poiskati prodajalca, da vam izda ponudbo, ki bo prišla na vaš e-poštni naslov šele naslednji dan? Verjetno boste dali prednost pri izbiri tistemu prodajalcu, ki bo za podoben izdelek vnaprej predstavil ceno.

Digitalizacija plačevanja

Glede na to, da kartična plačevanja, mobilne banke in plačilne aplikacije z vsakim dnem bolj izpodrivajo uporabo gotovine, je smiselno, da tudi vi digitalizirate svoja plačila in finančne posle. Digitalizacija finančnih transakcij je že v polni uporabi. Račune zdaj plačujemo s skenerji QR kod, prejete račune pa lahko digitaliziramo s pomočjo skenerjev in ERP programov, ki so v centru finančnih poslov podjetja.

Uporaba digitalnih pripomočkov za olajšanje dela

Izkoristite pripomočke, ki jih ponuja splet. Uporabite Googlova orodja za pošiljanje spletne pošte, shranjevanje in deljenje določenih dokumentov ter specializirana orodja za organizacijo posla v vaši branži. Teh je malo morje, zato priporočamo, da pregledate, ali obstaja prilagojena rešitev za izvajanje vašega posla. Tako kot hoteli že dolgo uporabljajo rezervacijske sisteme, je čas, da tudi vi posežete po orodju za vodenje projektov ali kaj podobnega.

Digitalizacija prodajnega procesa in prodaje v podjetju

Predvsem vam priporočamo, da uporabite računalnik. Ja, tudi zvezek je pripomoček, ampak če imate ekipo, ki bo učinkoviteje delovala s podatki, ki jih zapisujete, boste ogromno pridobili s tem, da se izognete beležki. Digitalna transformacija podjetja se namreč začne z aktivno uporabo digitalnih sredstev.

Naslednji korak je, da digitalizirate vsak korak vaše prodaje. Od predstavitve izdelka, prejema povpraševanja, priprave ponudbe, komunikacije s stranko, zaključka prodaje in izvedbe poprodajnih aktivnosti. Tak projekt lahko traja dlje, saj želite biti prepričani, da bo digitalizacija vaše prodaje natančna in da bo dejansko olajšala vaše delo.

Digitalizacija prodajnih kanalov

Ko smo prisotni na spletu, bodo stranke z nami stopile v stik prek različnih kanalov. Izkoristite jih. Če pridobite povpraševanje na Facebooku, ga ne ignorirajte. Ne obešajte se samo na en, glavni prodajni kanal (kot je recimo telefon ali e-pošta). Izkoristite tudi možnost integracije spletnega klepetalnika na spletni strani, kjer lahko v resničnem času odgovorite na pisna vprašanja ali poizvedbe strank. Hitrost in odzivnost sta v digitalni prodaji ključnega pomena, zato izkoristite vsako priložnost za sprejem povpraševanj preko spleta.

digitalizacija prodaje in povpraševanj

Dober primer digitalizacije prodaje je uporaba spletnega konfiguratorja, kjer si stranka lahko sama prilagodi izdelek, na podlagi njenih izbir v konfiguratorju pa se nato avtomatsko izda ponudba.

Digitalizacija prinaša možnost odlične organizacije baz podatkov

Če smo začeli s stiki v telefonu, zapisniki sestankov v beležki in tabelo stroškov v Excelu, imamo zdaj možnost, da skozi digitalno transformacijo te podatke v celoti zberemo na enem mestu, v eni bazi podatkov.

Kar naenkrat lahko kdorkoli v podjetju dostopa do podatkov, ki jih potrebuje za svoje delo in sprejema informirane odločitve. Podatki se ne izgubljajo in tudi iskanje informacij je veliko bolj enostavno. Dodatna prednost takšne baze je, da lahko do nje dostopamo od koderkoli. Na terenu, v pisarni ali na sestanku pri stranki. Če imate dostop do spleta, imate dostop do vseh informacij o vaših strankah in poslovnih aktivnostih.

digitalna baza podatkov

Pridobivanje poslov prek B2B portalov in spletnih obrazcev

Če je vaš primarni namen pridobivanje povpraševanj, lahko pričnete zbirati povpraševanja z B2B spletnim portalom. Tega lahko avtomatsko povežete s svojo bazo podatkov; tako bodo vsa povpraševanja avtomatsko zabeležena, vi boste takoj obveščeni o novi prodajni priložnosti, priložnost pa lahko nato spremljate skozi vse faze prodaje (od prvega kontakta do uspešne prodaje). Tudi svoje redne stranke lahko postopoma uvedete v uporabo portala, kjer bodo kasneje avtomatsko naročale storitve in izdelke.

Digitalna transformacija podjetja naj služi pravim ciljem

Kadar ste odločeni, da boste stopili korak naprej v digitalizaciji, vam priporočamo, da si pri tem zastavite prave cilje. Le tako boste vedeli, da ste resnično prihranili čas in izboljšali poslovanje.

Nekaj primerov ciljev digitalizacije:

  • Boljše zaključevanje prodaje,
  • odprtje novih kanalov prodaje,
  • vzpostavitev pregleda nad posli podjetja,
  • vzpostavitev načrtovanja aktivnosti,
  • vzpostavitev pregleda nad tekočimi aktivnostmi podjetja,
  • avtomatizacija opomnikov za sestanke in aktivnosti,
  • vzpostavitev pregleda nad zapadlimi aktivnostmi.

Digitalizacija reklamacij in servisov za podjetja, ki se ukvarjajo z montažo in servisi izdelkov in opreme

Če delate z ekipo serviserjev ali na primer na terenu izvajate izmere, montaže in inštalacije, vam bo digitalizacija v veliko pomoč. Servisne, montažne in druge zapisnike lahko uporabljate in shranjujete v bazi podatkov na kateri koli lokaciji. Vaši zaposleni bodo zmeraj vedeli, kako prispeti do stranke, stranka lahko enostavno podpiše potrebno dokumentacijo, na podjetju pa se lahko še v istem trenutku izdelajo računi, ki se pošljejo stranki po e-pošti. Zelo učinkovito lahko tudi razporejate delovni čas zaposlenih, da bodo zmeraj vedeli, kdaj in kje jih čaka naslednja naloga.

servisna digitalizacija in podpora strankam

Osredotočite se na zaključevanje poslov

Ključni cilj digitalne transformacije naj bo zaključevanje prodajnih priložnosti. Vsi ti nasveti so brezpredmetni, če ne izdate računa za opravljeno storitev ali prodan izdelek. Digitalni pripomočki in digitalizacija prodaje naj zmeraj služijo temu namenu, saj boste sicer večino svojega časa izgubili v pripravi digitalizacije, ki pa ne bo bistveno pripomogla k uspešnosti podjetja. Vsak korak v procesu digitalne transformacije naj torej služi zmanjšanju dela in povečanju prodaje.

Preverite razpis za digitalno transformacijo

V Sloveniji je na voljo razpis za sredstva, ki spodbujajo digitalno transformacijo podjetij. Ta razpis se letno ponavlja in zajema vse od prenov spletnih strani, vzpostavitve spletnih trgovin, uvedbe ERP sistemov, uvedbe CRM sistemov do digitalizacije proizvodnje. Preverite, ali vam tak razpis ustreza, in se nanj prijavite, da izkoristite finančne spodbude za boljše poslovanje.

Pri tem vam priporočamo, da kontaktirate strokovnjake na področju razpisov, ki vam lahko primerno svetujejo ob prijavi.

Stopite na pot digitalizacije in se nikdar ne ustavite

Vabimo vas, da že danes preizkusite sistem Intrix CRM in pričnete z digitalizacijo. Intrix vam lahko pomaga pri organizaciji prodaje, pripravi baze podatkov podjetij, strank, kontaktov in vseh podatkov, povezanih z njimi in s poslovnimi procesi vašega podjetja.
To je lahko vaš prvi korak, digitalizacija pa naj se ne ustavi, saj se poslovne tehnologije nenehno razvijajo. Morda boste tudi v vašem podjetju kasneje opazili, da lahko digitalizirate še kakšen del podjetja, kakšen nov proces ali pa digitalno podprete poslovne prakse, ki so unikatne za vas.

Oglejte si naš webinar: Z digitalizacijo do boljše prodaje

To temo je v podrobnost predstavil tudi Uroš Žohar, naš specialist za prodajo in CRM. V enournem predavanju vas bo še podrobneje popeljal skozi omenjene teme in vam predstavil celosten pristop do digitalizacije za boljšo prodajo.

|

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kako učinkovito prodajati?

CRM PRIROČNIK

74% podjetij, ki uporabljajo CRM, poroča o boljših odnosih s strankami. - preverite Markove nasvete za boljše prodajne rezultate z našim e-priročnikom.