Za nami je 20. november 2023 – datum, ko je pričel veljati nov Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A). Preverili smo, kaj je ta prinesel za vas in vaše podjetje ter kako vam lahko pri tem pomagamo.
5. maja 2023 je bil v Uradnem listu objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV-A). Ta je začel veljati 20. maja 2023, v uporabo pa je prešel 20. novembra 2023.
Zakon dopolnjuje Zakon o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV), ki se na splošno ukvarja z različnimi vrstami in vsebinami evidenc na področju dela in socialne varnosti, ter kako se ti podatki zbirajo in posredujejo za potrebe organov, ki jih potrebujejo za opravljanje z zakonom določenih nalog.
Evidence, ki jih v skladu s tem zakonom vodijo delodajalci so:
- evidenca o zaposlenih delavcih,
- evidenca o stroških dela,
- evidenca o izrabi delovnega časa,
- evidenca o oblikah reševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu.
Največ pozornosti ima predvsem Evidenca o izrabi delovnega časa. V sklopu te je delodajalec zavezan, da dnevno za posameznega delavca vpisuje:
- podatke o številu ur,
- skupno število opravljenih delovnih ur s polnim delovnim časom in s krajšim delovnim časom od polnega, z oznako vrste opravljenega delovnega časa,
- opravljene ure v času nadurnega dela,
- neopravljene ure, za katere se prejema nadomestilo plače iz sredstev delodajalca, z oznako vrste nadomestila,
- neopravljene ure, za katere se prejema nadomestilo plače v breme drugih organizacij ali delodajalcev in organov, z oznako vrste nadomestila,
- neopravljene ure, za katere se ne prejema nadomestilo plače,
- število ur pri delih na delovnem mestu, za katera se šteje zavarovalna doba s povečanjem oziroma na katerih je obvezno dodatno pokojninsko zavarovanje, z oznako vrste statusa,
- čas prihoda na delo in odhoda delavca z dela,
- izraba in obseg izrabe odmora med delovnim časom,
- opravljene ure v drugih posebnih pogojih dela, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa (nočnego, nedeljsko, izmensko, praznično delo, delo v deljenem delovnem času in druge oblike razporeditve delovnega časa),
- opravljene ure v neenakomerno razporejenem delovnem času ali v začasno prerazporejenem delovnem času in
- tekoči seštevek ur v tednu, mesecu oz. letu.
Točke 1–7 so bile v veljavi že po ZEPDSV, novosti po ZEPDSV-A pa so torej zavedene v točkah 8–12.
Delodajalec mora delavcu zagotoviti vpogled v njegove podatke, vezane na izrabo delovnega časa. Pisno ga mora o teh obvestiti za pretekli mesec, do konca plačilnega dne. Delavec lahko od delodajalca tudi enkrat tedensko zahteva, da ga pisno seznani s podatki iz evidence o izrabi delovnega časa. Če delodajalec delavcu omogoči elektronski dostop do evidence o izrabi delovnega časa, se šteje, da je delavca s podatki seznanil.
Kako se lotiti spremembe v praksi in kako vam lahko pri tem pomagamo?
Opazimo lahko, da ZEPDSV-A delodajalcu narekuje veliko novih obveznosti na področju evidentiranja porabe delovnega časa. Evidenco je možno (in z zakonom dovoljeno) voditi ročno, vendar bo ta vsekakor vzela več časa in omogočila nastanek človeških napak.
Zato se mnoga podjetja odločajo za vpeljavo elektronskega vodenja evidence o izrabi delovnega časa. Z uporabo tega pridobijo:
- preprosto beleženje prihodov in odhodov sodelavcev,
- preprosto beleženje izrabe odmora,
- podatkov o izrabi delovnega časa ni potrebno pisno pošiljati sodelavcem, saj jim lahko omogočijo dostop do teh,
- podatki iz elektronske evidence se lahko hitro prenesejo tudi v oddelek/službo za obračun plač,
- podatke lahko uporabljajo za lažje načrtovanje aktivnosti v prihodnosti.
Vse to smo skrbno pripravili in uredili v sklopu naših obstoječih rešitev Intrix HRM, Intrix CRM in Intrix Project. Naj učinkovita orodja evidentirajo delovni čas, vi pa se medtem posvetite svojemu poslu in stvarem, ki so vam pomembne.
![Evidenca delovnega časa Intrix evidenca delovnega casa](https://www.intrix.si/app/uploads/2023/09/evidenca-delovnega-casa-1024x576.png)
Poleg zgoraj navedenih prednosti elektronskega vodenja evidence o izrabi delovnega časa, vam modul EDČ v sklopu Intrix rešitve ponuja:
- Možnost evidentiranja prisotnosti in odsotnosti preko spletne ali mobilne aplikacije.
- Možnost urejanja pravic za dostope – lahko imate zaposlene, ki znotraj Intrix rešitve uporabljajo zgolj modul za beleženje delovnega časa.
- Možnost priprave dodatnih poročil s področja EDČ.
- Možnost pošiljanja zakonsko obveznih poročil na e-mail zaposlenega.
- Prilagodljivost sistema glede na vaše specifične potrebe.
Kako uporabljati EDČ modul v sklopu Intrix rešitev, si preberite tukaj.