Viralni marketing je postal že skoraj globalni fenomen, ampak kaj je to in kako ga lahko uporabimo? Eden glavnih ciljev marketinga je ustvariti nekaj, kaj bo organsko doseglo ljudi in bodo oni to z veseljem delili naprej. V dobi digitalnega marketinga je to postalo veliko bolj preprosto, če le ima podjetje malo sreče in premore nekaj izvirnosti. Treba je le spremljati trende iz globalnega sveta, saj lahko nekateri izmed njih pripomorejo k širjenju prepoznavnosti vaše znamke oziroma podjetja.
Kaj je tisto, kar naredi posnetek ali članek viralen?
Odgovor na to vprašanje lahko poišče vsak pri sebi. Zakaj ste delili zadnjo informacijo, objavo, video, članek? Najverjetneje zato, ker vas je stvar zabavala, vam dala boljši pogled na svet, vas naredila boljšega ali vsaj dobre volje za trenutek. Kadar menimo, da bi lahko nekaj zanimalo, zabavalo ali naučilo kaj novega tudi naše prijatelje in znance, to rade volje delimo z njimi.
Izmed trendov, ki se pojavljajo zadnjih nekaj let, so zelo priljubljeni viralni digitalni izzivi. Viralni digitalni izziv je v bistvu poziv, na vseh socialnih kanalih, h kreaciji boljšega posnetka, kot ga je naredila prvotna skupina ljudi. Ta se kasneje z namenom čiste zabave in tekmovalnosti deli med širokim krogom ljudi. Medtem pa nastajajo novi posnetki s svojimi posebnostmi in izvirnimi dodatki, ki imajo zaradi trenda večjo priljubljenost. To je viralni marketing v svoji najbolj osnovni verziji.
Ko bo neka oseba videla, da se je njej znano podjetje pridružilo izzivu, bo izdelek najverjetneje delila. Nekatere digitalne izzive, kot so Harlem Shake in Mannequin challenge, so izkoristila največja podjetja po svetu in tako pridobila veliko količino ogledov na spletnih platformah YouTube in Facebook. Takšen viralni marketing je postal poceni kanal za pridobivanje novih priložnosti: vsakdo se ga lahko poslužuje, če je vsaj malo kreativen.
Tudi Intera se je poslužila viralnega marketinga in naredila prav posebno božično čestitko
Intera je na primer svojo lansko božično-novoletno voščilnico posnela v obliki viralnega digitalnega izziva Mannequin challenge. Ogledate si jo lahko tukaj. Po deljenju posnetka na socialnih omrežjih smo dosegli zelo dobre organske številke in veliko interakcij. Glede na odlične odzive se bomo v prihodnje zagotovo priključili še kakšnemu digitalnemu izzivu.
Mannequin challenge je digitalni izziv, ki je nastal na podlagi ideje skupine ameriških študentov. Ideja izziva je, da čim več oseb postavimo v snemalno sceno. Prisotne osebe morajo stati pri miru v neki pozi, največkrat izvirni in smešni, kot lutke v razstavnih izložbah. Iz tega izhaja tudi ime tega izziva (mannequin – razstavna lutka). Prvi tak izziv se je odvil na eni izmed ameriških fakultet.
Zraven dobrih marketinških številk pa takšni posnetki pomagajo tudi pri interakciji in ohranjanju odnosov med že obstoječimi strankami. Za povrh pa je bilo snemanje tudi dober team building: sodelovali smo vsi člani ekipe in na koncu smo se počutili še bolj povezani med sabo in s podjetjem.
Ampak ali viralni marketing deluje na dolgi rok?
Čeprav se zdi viralni marketing bolj podoben loteriji kot odlično izvedenemu marketinškemu načrtu, ne gre pozabiti na stari rek, da je najboljša oblika marketinga priporočilo. Ustreznica priporočila v digitalnem svetu pa je prav deljenje vsebin, ki lahko postanejo viralne.
Bodite torej pozorni na naslednji viralni digitalni izziv! Z malo truda vam lahko prinese večji delež organskega dosega, boljšo prepoznavnosti vaše znamke in s tem več konverzij. Če pa boste potrebovali zanesljivo orodje za CRM z marketinškim modulom, pa vsekakor preizkusite Intrix.