Morda se zdi na prvi pogled zgornje vprašanje nekoliko provokativno, a naredimo kratko analizo prednosti uporabe poslovnega programa za CRM in izračun povrnitve investicije. Veliko več pozornosti si na tem področju zaslužita področje prodaje in uporaba namenskih orodij, saj vemo, da brez uspešne prodaje ne pridemo daleč.
1. V večini primerov lahko v prodaji pri organizaciji strank in za njih potrebnih aktivnosti ter pravočasnih obvestilih o opravilih vsak dan prihranimo 30 minut. S kratkim izračunom pridemo do naslednjih ocen: 30 min * 20 delovnih dni = 10 prihranjenih delovnih ur mesečno. Če je bruto bruto plača komercialista 1500€ (160 delovnih ur), potem znaša prihranek 100€ mesečno. Pravzaprav pa je to denar oz. čas, ko lahko dodatno postorimo kaj drugega in s tem povečamo učinkovitost. Zaradi manj medsebojnih sestankov in koordinacij zgornjo številko pomnožimo s petimi sodelavci in pridemo do prihranka 500€ mesečno.
2. V naši raziskavi na Sejmu Dom 2013 smo ugotovili, da se 45% povpraševanj v prodajnem lijaku izgubi. Pokazalo se je tudi, da imajo podjetja težave pri obdelovanju povpraševanj prek e-pošte ter prodajnih priložnosti in spremljanju napredka teh do zaključka prodaje. Recimo, da na teden realizirate 5 povpraševanj od petnajstih in da je vrednost ene ponudbe v povprečju 600€. Skupaj je to 12.000€ mesečno. Če z uporabo namenskega CRM sistema in učinkovito obdelavo povpraševanj učinkovitost dvignete le za 5 %, uspete prihraniti oz. povečati prodajo za kar 600€ mesečno!
3. Kaj pa skrb za zaščito podatkov o strankah, povpraševanjih, potencialnih kupcih? Običajno so ti podatki razmetani na različnih mestih (zvezki, preglednice, e-pošta), zato je njihova zaščita naloga vsakega posameznika. Tako lahko hitro ugotovimo, da zaščite praktično ni ali je zelo slaba. Povprašajte se kako vi skrbite za primere izgube podatkov na računalniku, kraje računalnika ali konec koncev za primer založenega zvezka s podatki o strankah? O stroških in času, ki je potreben za ponovno pridobitev teh podatkov, nam ni treba izgubljati besed.
Našteli smo nekaj primerov, ki kažejo, kako hitro se nam povrne uporaba sistema CRM. Da pa ne bomo vsega gledali le skozi denar: ob uporabi CRM najpogosteje govorimo o boljšem pregledu nad kupci, izboljšani komunikaciji prodajnega in projektnega tima, boljših poslovnih odločitvah.
Zato bi na vprašanje, ali je za izboljšave v poslovanju skozi CRM za tim 5 prodajnikov strošek 125€ / mesečno upravičen? V današnji finančni situaciji marsikdo odgovoril z DA. Priporočamo, da se vprašate: koliko časa in denarja pa izgubljamo, če sistema CRM ne uporabljamo?