//, CRM, Intrix CRM / Project, Triki & nasveti/Nasveti za uporabo e-poštnega marketinga

Nasveti za uporabo e-poštnega marketinga

Uporaba e-poštnega marketinga, bolj znanega pod tujim imenom „mailing“, se je v zadnjem času izjemno razmahnila. Razlogi so v tem, da daje zelo dobre prodajne rezultate, je izjemno cenovno ugoden ter omogoča natančne analize in merjenja. Pri pošiljanju marketinških e-sporočil pa pogosto prihaja do težav. Zaradi namernih ali nenamernih napak se namesto na terenu „mailinga“ lahko hitro znajdemo na terenu „spamminga“ (vsiljevanja neželene pošte).

Obstaja veliko primerov, kjer so zaradi nepravilne rabe e-marketinga podjetjem ali posameznikom njegovo uporabo prepovedali. Profesionalni ponudniki storitev e-poštnega marketinga (npr. MailChimp,Campaign monitor, E-glasnik …) se zato strogo držijo pravil, ki so zapisana v zakonu „CAN-SPAM“. Slednji postavlja pravila komercialne rabe e-pošte in razlaga pravice prejemnikov tovrstnih sporočil. Neupoštevanje pravil lahko privede do že prej omenjene prepovedi pošiljanja (blokade uporabniškega računa), v primeru hujših kršitev pa tudi do denarnih kazni.

Pridobivanje e-naslovov

Obstaja veliko načinov, kako pridobiti e-naslove želene ciljne skupine. Pri tem pa moramo biti previdni. Ljudi, ki nam svoje e-naslove zaupajo, moramo jasno opozoriti, da bomo njihove podatke uporabljali za namene e-marketinga. Najprimernejši način pridobivanja e-naslovov je t.i. „double opt-in“ oz. dvojna potrditev prijave (naročnine). To pomeni, da ko se naročnik vpiše na nek seznam prejemnikov e-poštnih sporočil (na primer prek obrazca na spletni strani), dobi pri tem potrditveno e-obvestilo, v katerem so zapisani pogoji pridružitve. Ko tega potrdi, se shranijo njegov IP naslov ter datum in ura registracije, s čimer lahko zanesljivo dokažete pristnost svojega seznama prejemnikov marketinške e-pošte. Prejemnik svojo željo torej potrdi kar dvakrat, kar hkrati pomeni, da si resnično želi prejemati vaša e-sporočila ter da obstaja zelo majhna verjetnost, da se bo odjavil ali vas označil kot „spamerja“. Res je, da lahko pri enojni registraciji, t.i. „single opt-in“ (takojšna registracija na seznam brez potrditvenega e-obvestila), pridobimo veliko več naročnikov.

Vendar se pri tej lahko hitro pojavijo naročniki, ki so na seznamu nehote, kar bo povečalo število zavrnjenih in odjavljenih. Opozoriti je treba na nepravilne načine pridobivanja e-naslovov. Primeri nepravilnih pridobitev e-naslovov za e-marketing:

– Letaki (nagradne igre ipd.), na katerih ni jasno označeno, da izpolnitev podatkovnih polj pomeni prijavo na e-obveščanje.

– Vizitke z e-naslovi – vizitka, s pomočjo katere pridobite e-naslov, vam ne daje pravice, da tej osebi pošiljate e-marketinška sporočila.

– »Naslovi so iz mojega sistema CRM« – tudi pri e-naslovih, ki jih že imate v svoji podatkovni zbirki, morate za pošiljanje e-marketinških sporočil dobiti privoljenje njihovih lastnikov.

– Nakup e-naslovov – pojavila so se podjetja, ki ponujajo sezname e-naslovov za ciljne skupine, ki naj bi vam ustrezale. Nakup takšnega seznama drugi osebi ne daje pravice do njegove uporabe.

– Tudi osebnih stikov (e-naslovov) iz vaših e-imenikov (Outlook, Gmail …) ne smete uporabiti za e-marketinške namene. Pošiljanje e-sporočil svojim naročnikom v imenu druge osebe ali sponzorja ni dovoljeno.

Pravila e-marketinga

Na kratko bomo preleteli glavne točke, ki so zahtevane v vsakem poslanem e-sporočilu (povzeto po CAN-SPAM Act):

1. Ne uporabljajte zavajajočih ali lažnih e-naslovov. Prejemnik mora jasno videti, od koga je prejel določeno marketinško e-sporočilo. Že iz samega naslova (domene) mora biti mogoče razbrati, za katero podjetje gre.

2. Ne uporabljajte zavajajočih naslovov. Naslovna vrstica more jasno nakazovati vsebino e-sporočila.

3. Sporočilo je treba označiti kot marketinško. Pravila dopuščajo veliko možnosti, kako to storiti. Treba pa je očitno in jasno pokazati, da gre za marketinško sporočilo.

4. Povejte uporabnikom, kako se lahko odjavijo od prejemanja vaših e-sporočil. Sporočilo mora vsebovati jasno in razumljivo razlago možnosti odjave. Kreativna uporaba formatov, barve in velikosti pisav lahko izboljša razvidnost te informacije. Prejemnikom dajte na voljo e-naslov, na katerega vam lahko enostavno sporočijo svoje želje.

5. Nemudoma se odzovite na odjave. Prejemnikom morate omogočiti odjavo z vašega seznama do najmanj 30 dni po tem, ko so prejeli vaše sporočilo. Zahtevo po odjavi morate uresničiti v največ 10 delovnih dneh. Pot oziroma postopek za odjavo ne sme biti daljši od odprtja ene spletne strani (postopek odjave ne sme biti večfazen). E-naslovov, ki ste jih pridobili za potrebe svojega e-marketinga, ne smete posredovati drugi osebi, razen v primeru, ko vam ta pomaga izpolniti zahteve zakona CAN-SPAM.

6. Nadzirajte, kaj drugi počnejo za vas. Obstaja veliko podjetij, ki za vas uredijo e-marketing. Z „outsourcingom“ te storitve pa ne predate hkrati tudi odgovornosti zanjo. Obe podjetji sta odgovorni za pravilno uporabo e-marketinga. Sisteme za e-poštni marketing (MailChimp,Campaign monitor,E-glasnik …) je mogoče povezati tudi z Intrixom, ki je namenjen upravljanju odnosov s strankami (CRM) in vodenju projektov.

Avtor: |2019-10-21T09:35:29+01:0006.12.2011|Aktualno, CRM, Intrix CRM / Project, Triki & nasveti|