E-mail marketing – nujno zlo ali prodajna priložnost?

Kaj je email marketing?

Veliko ljudi trdi, da email oz. e-poštnega marketinga sploh ne izvaja. V resnici pa je email marketing že vsako tržno sporočilo, ki ga pošljemo preko e-pošte. Veliko takšnih sporočil je poslanih osebno naslovniku (1 na 1), lahko pa jih hkrati pošljemo 10 osebam ali nekaj tisočim. Vse to je email marketing.

Zakaj izvajati email marketing?

Investicija v email marketing je v primerjavi z investicijami v druge digitalne marketinške kanale relativno nizka. Največja investicija je v delu marketing oddelka, ki bo pripravljal vsebine email sporočil in v mesečnem strošku izbrane email marketing platforme. Glede na povprečni visok izplen email marketinga, ki se v svetovnem povprečju giblje pri 36 dolarjev za vsak vložen dolar po podatkih tujih raziskovalcev, se ga v vsakem primeru splača izkoristiti.

Poleg očitnih prednosti pa s pomočjo email marketinga dobimo tudi natančen vpogled v to, kaj naše stranke ali potencialne stranke zanima. S tem jih lahko zelo natančno segmentiramo in podrobneje spoznavamo.

Velika prednost email marketinga je tudi njegova priročnost. Z email marketingom se lahko ukvarjamo takrat, ko imamo čas. Kampanje lahko brez problema pripravimo vnaprej in pošljemo ob ključnih trenutkih, ko vemo, da bodo naše stranke nanje uspešno odreagirale. Platforma za email marketing lahko zato prodaja namesto vas, medtem ko se vi ukvarjate z drugimi marketinškimi aktivnostmi.

email marketing sistemi donosnost email marketinga

Kako naprednejše oblike email marketinga obrniti v svojo prid?

Personalizacija

Pri email marketingu, ki je naslovljen na večje število prejemnikov, je pomembno ohranjati personalizacijo. Tako prejemniki dobijo občutek, da je email sporočilo namenjeno le njim in s tem dosežemo večjo verodostojnost email sporočila in se bolje približamo potrebam stranke.

To lahko enostavno ustvarimo v orodju za email marketing pod pogojem, da zbiramo kvalitetne podatke v naši email marketing bazi.

Email remarketing

Email marketing deluje tudi kot opora ostalim oblikam digitalnega marketinga na socialnih omrežjih in drugod po spletu. Z njimi primarno pripeljemo stranke v naš lijak, kasneje pa s pomočjo email remarketinga z njimi ohranjamo stik in jim ponovno poskušamo prodati izdelek ali storitev.

Segmentiranje email marketing kampanj

Eden izmed najpomembnejših vidikov email marketinga je segmentiranje. To je razvrščanje kontaktov v vaši bazi kontaktov glede na vnaprej določene podatke, ki prejemnike razdelijo v skupine z istimi značilnostmi. V osnovi to pomeni, da lahko zelo natančno določite osebe, ki so vaše obstoječe ali potencialne stranke, so morda zainteresirane za specifično storitev, spadajo v določeno starostno skupino, ali kaj drugega. Na tak način lahko vsakemu segmentu posebej pošljete email sporočilo, ki je zanj natančno prilagojeno.

Pogoj za to je kvalitetno zgrajena baza kontaktov, ki vsebuje vse podatke, ki jih potrebujete za kvalitetno segmentacijo. Te podatke vam bodo zaupale stranke preko obrazcev na spletni strani ali preko interakcij z vami tekom poti skozi prodajni lijak, vi pa jih morate previdno in konsistentno zbirati, da jih boste kasneje lahko uporabili.

Tudi podatke, ki jih zapišete v vaš Intrix CRM, lahko uporabite za pripravo segmentov in jih uporabite za še boljše email kampanje. Dvosmerna povezava med Squalomail in Intrix CRM bo omogočila tudi to, da lahko za vsak vaš kontakt preverite, katere email vsebine so mu bile zanimive in na podlagi tega ustrezno reagirate.

Skrite pasti email marketinga

V email marketingu poznamo nekatere sive cone. Naši Info mail podjetja (na primer: info @intera.si) lahko nekdo prosto doda na svojo mailing seznam. Nekdo, ki pošilja maile nas lahko tudi ročno doda v skrito kopijo klasičnega emaila. V takšnih primerih se praviloma ne bo mogoče odjaviti od malinga kot bi se sicer, če bi oseba uporabljala email marketing rešitev.

Ampak zakaj so odjave od email marketinga dobrodošla informacija?
Kadar se nekdo odjavi od prejemanja naših email sporočil, nam s tem v bistvu naredi uslugo. Pri email marketingu namreč velja kvaliteta in ne kvantiteta. Prav tako velja periodično preveriti bazo in iz nje izločiti kontakte, ki naše e-pošte ne odpirajo. To je pomembno tudi zaradi dostavljivosti.

Dostavljivost in zaupanje domene pošiljatelja

Vsaka domena (info@intera.si), iz katere pošiljate email sporočila, ima svojo oceno zaupanja. Ta ocena je odraz tega, kako ravnate z vašo bazo kontaktov. V primeru, da pošljete 1000 email sporočil in od teh ne bo odprto niti eno, bodo email filtri zaznali, da je z vašo domeno nekaj narobe in vas označili kot spam. Zato je pomembno spremljati analitiko poslanih sporočil in redno preverjati, da je baza kontaktov dosegljiva in aktivna. Pri pošiljanju v skritih kopijah do teh informacij ne boste mogli dostopati.

Če je domena zaznana kot nevarna, v spamu pristanejo tako marketinška sporočila kot tudi celotna komunikacijo s stranko (ponudbe, pogodbe, redno komunikacijo …).

Kaj ne početi v email marketingu?

Pri pošiljanju email marketinških sporočil morate biti previdni pri izbiri besed. V kolikor pretirano uporabljate besede, kot so “popust, akcija, priložnost …” bodo spletni filtri to nedvomno zaznali. Te besede algoritmi namreč prepoznavajo že v vseh jezikih. Tako lahko zelo hitro pristanete v spam mapi vaših prejemnikov. Seveda se velja izogibati tudi besednim zvezam, ki omenjajo dediče nigerijskih princev, zapuščine, velike količine diamantov in zlata ter podobno.

Pazite tudi na uporabo velikih črk, pretirano uporabo klicajev in velike količine barv pisave.

Kako pogosto komunicirati preko maila?

Prvo pomembno vprašanje je, kako vemo, da komuniciramo preveč? Naš najboljši pokazatelj bo število objav, kdaj smo jih pošiljali in komu. Pri tem nam bo v prvi vrsti pomagala možnost segmentacije prejemnikov v naši mailing bazi. Tako lahko poskrbimo, da bodo tisti, ki prvega email sporočila v neki sekvenci niso odprli, morda prejeli še enega, nekoliko drugačnega. Poskrbimo lahko tudi, da se email sporočila pošiljajo pravim segmentom prejemnikov, ki pa se ne prekrivajo.

S tem se izognemo repetitivnosti in ohranimo pozitiven efekt marketinga.

Dobro je ohraniti tudi kontinuiteto in ostati v stiku s strankami vsaj enkrat na mesec. Kljub temu, da ste morda že povedali vse potrebno o svojih izdelkih/storitvah, boste zagotovo lahko povedali nekaj o delu vašega podjetja v preteklem mesecu ali morda kakšnih zabavnih dogodkih (prazniki, obletnice, sodelovanja s partnerji, webinarji, blogi …). Tako boste ostali v mislih vaših strank ali potencialnih novih kupcev, da vas kontaktirajo takrat, ko bodo potrebovali vaše izdelke ali storitve.

Kaj pa spam sporočila oz. nezaželjena e-pošta?

Email marketing sam po sebi ni nezaželjena e-pošta oz. spam. Morda marsikdo zavije z očmi ob pogledu na poln zavihek s promocijskimi sporočili, vendar se je potrebno zavedati, da so spam sporočila tista, ki poskušajo zavesti in oškodovati prejemnika. Zato lahko samozavestno trdimo, da email marketing sam po sebi ni spam.

donosna email marketing kampanja

Kako ustvariti donosen email marketing?

Za uspešen email marketing bo vaš prvi cilj ta, da prejemniki email odprejo. Številke odprtja email sporočil so odvisne od tega, ali je vaš subject oz. zadeva sporočila dovolj zanimiva za bazo. Tu je nujno potrebno, da v le nekaj besedah opišemo, kaj pošiljamo in kakšna je korist tega za prejemnike sporočil.

Pomembno: veliko podjetij uporablja tudi t.i. clickbait (vaba za klik), ki pri prejemnikih vzbudi občutek radovednosti in tako hitreje in v večjih odstotkih odprejo sporočilo. A pozor, v kolikor email ob odprtju ne ponudi tistega, kar je prejemnik pričakoval, je velika verjetnost, da izgubimo zaupanje prejemnika ali pa se ta enostavno odjavi od nadaljnjega prejemanja sporočil.

Bodite skromni s slikami in grafikami ter hitro preidite k bistvu. Vaši prejemniki ne potrebujejo leporečenja. Vljudnostna komunikacija lahko ostane, nato pa le hitro k bistvu. V komunikaciji se osredotočite na 1-3 ključne informacije, ki jih boste poskušali skomunicirati v vašem sporočilu.

A/B testiranje vašega mailinga

Z email marketingom imate priložnost A/B testiranja, ki razkriva, kaj je za vašo bazo kontaktov najprivlačneje, kaj jih zanima in kdaj so najbolj dostopni. Testira se lahko zadeva (subject) sporočila, vsebina sporočila, čas pošiljanja ali celo ime pošiljatelja.

Splošna pravila A/B testiranja ne obstajajo, zato jim morate samo razkriti na bazi, s katero komunicirate. V kolikor nimate predhodnih izkušenj z email marketingom, je potrebno redno in konsistentno testirati, da si lahko zgradite najuspešnejše prakse, ki veljajo za vaš segment prejemnikov.

Podpora marketingu z SMS sporočanjem

Email sporočanje se zelo dobro povezuje z SMS sporočanjem, ima pa nekaj specifik, ki se jih je dobro zavedati. Večina SMS sporočil bo odprta v roku 5 minut, zato je ta kanal primeren za sporočanje informacij nujne narave.
Dober primer so opomniki, ki pomagajo strankam tako, da jih opomnijo na časovno občutljive ponudbe ali dogodke, seveda pa pridejo prav tudi pri transakcijskih zadevah, kjer strankam na SMS pošljemo potrdilo o naročilu, nakupu ali plačilu.

Ponovno pa moramo paziti, da pri tem ne pretiravamo. Naši prejemniki so lahko zelo občutljivi glede pogostosti SMS obveščanja.

Kako deluje A/B testiranje

Pri A/B testiranju email kampanj testiramo eno spremenljivko v dveh variacijah. To pomeni, da bomo primerjali dva naslova, dve barvi gumba za nakup, dva naslova … Ta dva maila bomo nato poslali enako velikim vzorčnim populacijam (npr. 30 % vseh prejemnikov) in zbirali podatke o uspešnosti vsake variacije maila. Tista, ki bo zmagala, bo nato poslana preostanku naše populacije (70 %) in s tem bomo lahko, v teoriji, dosegli boljše rezultate.

Open rate – stopnja odprtja email sporočil

Stopnja odprtja nam razkrije, ali sploh učinkovito dostavljamo emaile ali pa morda pristajajo v spam mapi. Nato pa izvemo, ali zadeve naših emailov prejemnike dovolj pritegnejo ali je potrebno spremeniti pristop pisanja.

Click rate – stopnja klikov v mailu

To je procent prejemnikov, ki so naš email odprli ter kliknili na povezavo v sporočilu. To za nas še ne pomeni konverzije, nam pa pove veliko o tem, kateri klici k akciji (CTA) so učinkoviti in kako jih lahko bolje uporabimo za uspešen email marketing v prihodnje.

Send time – čas pošiljanja

Testiramo lahko tudi različne čase pošiljanja in primerjamo, v katerem času smo dosegli boljšo stopnjo odprtja ali klikov. Dejstvo je, da imajo različni segmenti različne preference glede tega, kdaj bodo odprli email in kdaj bodo imeli čas opraviti željeno interakcijo.

Katere od teh naj izberemo za testiranje?

To je odvisno od vas. Velja pa izbrati le tiste, ki jih boste lahko uporabili za boljše strateško načrtovanje email marketinga v prihodnosti.

Squalomail ponuja rešitve za email marketing v kombinaciji s sistemom Intrix

Squalo mail je slovenska spletna email marketing platforma. Strankam omogočajo komuniciranje preko emaila in sms sporočil. Z njimi lahko uporabniki obveščajo svoje stranke o novicah, ponudbah, obvestilih in vabilih, ki so pomembna za podjetje. Podjetje Intera že več let izvaja integracije s sistemom Squalomail, ki podjetjem omogoča boljšo segmentacijo kontaktov in kvalitetnejšo komunikacijo s strankami. To posledično zagotavlja boljši poslovni rezultat in ohranja dober dolgoročni odnos s strankami in poslovnimi partnerji.

Oglejte si še naš webinar

Matic Stocca (Squalomail) in Uroš Žohar (Intera) vas bosta spoznala z osnovami e-mail marketinga, prednostmi, ki jih lahko izkoristite, pastmi, ki se jim morate izogniti ter kako lahko povezava mailing sistema z Intrixom optimizira vaše delovne procese.

Še ne uporabljate Intrixa?
Intrix CRM je na voljo 30 dni brezplačno in popolnoma brez tveganja.
Še ne uporabljate Intrixa?
Intrix CRM je na voljo 30 dni brezplačno in popolnoma brez tveganja.
|
5/5 - (1 vote)