Trendi marketinga in prodaje v letu 2023 – 2.del

V drugem delu našega prispevka o trendih marketinga in prodaje se globje podajamo v trende socialnih omrežij, vloge posameznih poslovnih oddelkov pri prodaji ter seveda največje tehnološke novosti v tem letu – Umetne inteligence.

V kolikor še niste, vas vabimo, da si pred začetkom preberete naš članek Trendi marketinga in prodaje v letu 2023 – 1. del, kjer smo bolj podrobno spoznali, kako v ospredje prihajajo kvalitetni odnosi z vašimi strankami, kako lahko izboljšate posel s pomočjo avtomatizacije prodaje in kako učinkoviti slediti trendu prodajanja koristi namesto prodajanja izdelka oz. storitve.

Prisotnost na socialnih medijih bo nujna

Ker je skoraj polovica svetovnega prebivalstva dejavna na družbenih omrežjih, je uporaba močnih prodajnih taktik, kot je prodaja na družbenih omrežjih, pomembnejša kot kdaj koli prej. Ta oblika sodobne prodaje – znana tudi kot virtualna prodaja ali digitalna prodaja – je bistvena za vodje prodaje, ki želijo izboljšati način predstavitve svoje ponudbe, povečati doseg in povečati prihodke.

Ta vrsta prodaje ni namenjena direktni prodaji, pač pa je usmerjena v zagotavljanje vrednosti potencialnemu stiku, vplivnežu in stranki na pravem mestu, ob pravem času prek osebnih odnosov.

Na kratko, digitalna prodaja je uporaba socialnih omrežij, kot so Facebook, Instagram, Twitter in LinkedIn, za:

  • ustvarjanje odnosov,
  • določitev svojega ugleda,
  • pridobitev prepoznavnosti na svojem ciljnem trgu,
  • zagotovljanje vrednosti vašemu ciljnemu trgu,
  • vzpostavljanje verodostojnosti.

Namesto da svoj izdelek poskušate prodati tukaj in zdaj, ostanite relevantni in se z vašim strokovnim znanjem, vključevanjem, dostopnostjo in dobro podobo podjetja raje umestite v glave vaših potencialnih strank. Ko iščejo izdelek za nakup, mora vaše podjetje biti prvo, ki jim pade na misel.

V letu 2023 si prizadevajte posvetiti vsaj pol ure na dan aktivnosti na družbenih medijih: pišite objave, objavljajte pronicljive vsebine s strokovnimi komentarji, všečkajte objave in pustite dragocene komentarje. Tako boste pridobili zaupanje ciljne publike, pritegnili njihovo pozornost in jo organsko usmerili k izdelkom.

medekipno sodelovanje v prodaji

Medekipno sodelovanje je ključ

Prodaja ni več samo prodajna ekipa. Kupčevo potovanje je prešlo v digitalno raven in vsi oddelki so pomemben korak na poti do konverzije. Podporna ekipa zagotavlja podporo strankam, IT oddelek skrbi za spletno stran in druge komunikacijske kanale, prodajna ekipa upravlja prodajni kanal in odnose s strankami, marketing pa – no, oni naredijo ostalo.

Vaše marketinške in prodajne ekipe lahko skupaj delajo čudeže. Zagotovite vrednost svojim strankam in povečajte svojo stopnjo konverzije, tako da jim ponudite, kar želijo. Kdo bolje razume potrebe in želje strank kot marketinška in prodajna ekipa? Spremljajte trg in bodite na tekočem z najnovejšimi trendi, ki vašim potencialnim strankam šibijo kolena.

Najboljši način, da zagotovite, da sta vaši prodajni in marketinški ekipi vedno na istem, je implementacija CRM sistema. Oba oddelka bosta imela dostop do vseh pomembnih informacij o potencialnih kupcih, njihovem položaju v prodajnem procesu in o tem, katere marketinške aktivnosti so potrebne za napredek.

Večkanalne in personalizirane marketinške kampanje

Leto 2022 je dokazalo, da nakupno-prodajni procesi s svetlobno hitrostjo prehajajo v digitalni svet.

Personalizacija je danes trend v industriji. Digitalni trg, ki ga poganjajo podatki in naraščajoče potrebe strank po personaliziranih predlogih, storitvah in interakcijah, je glavna sila za razvojem personalizacije.

Stranke pričakujejo brezhibno in enotno izkušnjo na vseh napravah, platformah in komunikacijskih kanalih. Tukaj pa nastopi večkanalna personalizacija, ki nam omogoča, da marketinške kampanje naredimo veliko bolj ciljane in uspešne.

Da bi razumeli koncept, pomislite, kako uporabljate priljubljene storitve, kot so YouTube, Facebook ali celo Netflix. Ko gledate ali klikate vsebino, se platforma nauči, kaj vam je všeč, in začne predlagati dodatno vsebino, podobno tisti, ki ste jo že kliknili. Ve, kaj vam je všeč in še več, kaj bi vam lahko bilo všeč.

Zdaj pa razmislite, kako je to personalizacijo mogoče uporabiti v vseh drugih kanalih – kot so e-pošta, potisna obvestila in spletna mesta. Tako lahko stranke uživajo v doslednih, ciljno usmerjenih izkušnjah in najdejo vaše podjetje kjer koli. Z doseganjem ciljne publike prek večih kanalov z vsebino, ki ustreza njihovim interesom, podjetja izboljšajo svoje možnosti za pridobivanje klikov, časa na njihovi spletni strani, družbenih omrežjih ali katerem izmed drugih kanalov.

To je moč večkanalne personalizacije.

Da bi to lahko uspešno integrirali v svoj način poslovanja, pa morate seveda najprej opredeliti vašo ciljno skupino (avatar kupca) in segmente. Izčrpni avatarji strank lahko pomagajo oceniti motivacijo in nakupovalne navade vaše ciljne publike ter pridobiti boljšo predstavo o tem, s čim in s kom že sodelujejo. S kombinacijo podatkov o strankah na skupinski ravni in na ravni posameznika, lahko odkrijete vzorce in skupne značilnosti med skupinami. To vam omogoča, da prepoznate segmente znotraj svojega občinstva, ustvarite ciljne marketinške kampanje in ciljne skupine nagovarjate s vsebinami in tematikami, ki jim bodo relevantne in zanimive.

Z nenehnim analiziranjem in spremljanjem uspeha kampanj in zagotavljanjem, da sta podjetje in vsebina usklajeni na vseh stičnih točkah, lahko vaša podjetje vodi svoje potencialne stranke skozi kohezivno izkušnjo, ki spodbuja sodelovanje ter spodbuja zvestobo in ohranjanje strank.

umetna inteligenca v marketingu

Umetna inteligenca (AI) prevzema oblast v marketingu in prodaji

Čeprav se mnogim že sam naziv ‘’umetna inteligenca’’ zdi nekaj strašnega, naj vam povemo skrivnost. Večina podjetij (verjetno tudi vi) jo že uporablja, pa morda sploh ne vedo. 😉

Vsako avtomatizirano zbiranje podatkov in vedenjsko ciljanje, ki podjetjem pomaga doseči njihove cilje, je neke vrste umetna inteligenca. In ker se uporablja v digitalnih kanalih, odvzame element človeške pristranskosti. Zbrane informacije veljajo za bolj objektivne in realistične pri razkrivanju dejanskih preferenc in vedenja potrošnikov na spletnem področju.

Zbiranje in obdelava podatkov z uporabo umetne inteligence izvajajo računalniki z uporabo programiranih algoritmov. Informacije se zbirajo iz vedenja potrošnikov, ko pregledujejo vsebino, se odzivajo na ponudbe digitalnega marketinga ter se odzivajo na vsebino in objave na družbenih omrežjih. Še dlje, umetna inteligenca samodejno doseže stranke ali potencialne stranke, ki kažejo specifično vedenje. Tovrstno ciljanje na vedenje je omogočeno z uporabo tehničnih orodij, platform in analitike.

Prihranite čas v marketingu z umetno inteligenco

Ko je čas bistvenega pomena, je umetna inteligenca najboljša pot. Zlasti na spletu, kjer so vaši konkurenti najverjetneje prisotni 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Ko stranke iščejo takojšnje odgovore in rešitve za svoje potrebe, ne morete tarnati in preživljati ur z zbiranjem in analiziranjem informacij, temveč jim morate dati, kar hočejo in potrebujejo, takoj in takrat. In to lahko storite samo z umetno inteligenco.

Orodja umetne inteligence lahko takoj uporabijo vse podatke, ki jih zberejo, in jih sporočijo z uporabo prilagojenih sporočil neposredno in ažurno. Umetna inteligenca je odziven in učinkovit način za obravnavo vaših strank in zagotavljanje zadovoljstva. Omogoča vam analizo podatkov, nakup medijev, ustvarjanje vsebine, obdelavo naravnega jezika, avtomatizirano odločanje in personalizacijo v realnem času.

Ključna elementa umetne inteligence

Kar se je pred desetletji zdelo dolgočasno in dolgotrajno opravilo pri zbiranju, obdelavi in analiziranju podatkov, lahko zdaj opravi umetna inteligenca v nekaj minutah.

Za učinkovito uporabo umetne inteligence pri prodaji in marketingu je potrebnih več ključnih elementov. Zaradi teh elementov je umetna inteligenca bistvena, celo kritična, pri služenju današnjemu zelo zahtevnemu potrošniškemu trgu:

Analitika marketinških podatkov

V digitalnem svetu je morje podatkov, ki jih je potrebno zbrati in razumeti, da se lahko uporabijo v marketinških kampanjah. Uporaba analitike za obdelavo zbranih podatkov omogoči boljši vpogled v dojemanje in vedenje strank in potencialnih strank. Oglaševalske akcije so posledično bolj na mestu in bodo povzročile višjo stopnjo prepoznavnosti, odzivnosti in konverzije.

Strojno učenje

Pod vplivom umetne inteligence je mogoče informacije analizirati z računalniškimi algoritmi. Tako zgodovinski podatki kot nove informacije so povezani za sprejemanje odločitev, ki bodo najverjetneje prinesle najboljše rezultate.

Z uporabo informacij, ki jih že ima o strankah ali potencialnih strankah, lahko AI samodejno streže vsebino, za katero se predvideva, da bo imela največjo verjetnost uspeha glede na specifično vedenje ali dejanje stranke ali potencialne stranke.

Kje se uporablja umetna inteligenca v marketingu

Od zbiranja podatkov do analize – na tak način lahko umetna inteligenca marketinškim ekipam zagotovi ustrezne informacije, da lahko najbolje služijo strankam.
Tukaj je nekaj primerov, kako se umetna inteligenca uporablja v sodobnih podjetjih:

1. Analiza podatkov

Tako imenovano jedro umetne inteligence, saj algoritmi, uporabljeni v AI, ne samo napovedujejo rezultatov, ampak tudi pomagajo tržnikom, da delujejo na podlagi napovedanih rezultatov.

T.i. Napovedna analitika nakazuje možno vedenje potrošnikov na podlagi preteklih podatkov in tržnikom posledično pokaže, kam morajo iti in kaj morajo storiti, da izboljšajo svoj položaj v korist svojih strank. Ta vrsta tehnologije bo znatno okrepila vašo strategijo, tako da se bo od preproste avtomatizacije premaknila k “predlaganju” priporočenih ukrepov in celo izvajanju strateških ukrepov.

2. Obdelava naravnega jezika

To se uporablja v tehnologijah za prepoznavanje glasu in slike. Umetna inteligenca se zdaj aktivno uporablja pri funkcijah prepoznavanja govora in glasovnega iskanja na različnih platformah, izdelkih in storitvah. Veliko podjetij izkorišča zmogljivosti, ki so jih razvili IT giganti, kot so Google, Apple in Amazon.

Z virtualnimi osebnimi pomočniki, ki jih poganja tehnologija AI, bodo spletna mesta, optimizirana za glasovno in slikovno iskanje, verjetno pridobila velik obseg organskega prometa strank in potencialnih strank z velikim nakupnim namenom. Siri in Alexa ter druge govorno omogočene tehnologije so vse bolj zanesljive pri usmerjanju potrošnikov k izdelkom in storitvam, ki jih iščejo.

3. Ustvarjanje vsebin in personalizacija v realnem času

Včasih so se določeni zaposleni posvečali ustvarjanju in streženju vsebine ciljnemu trgu podjetja. To ni bila velika skrb, če govorimo le o eni sami generični vsebini, ki so jo preprosto kopirali in prilepili kot odgovor na povpraševanje stranke ali potencialne stranke. Danes pa je vse v tem, da postanete osebni pri svojih spletnih interakcijah.

Vsekakor lahko zaposlite ljudi, ki bodo »oskrbovali« vašo komunikacijo s strankami, vendar boste povečali učinkovitost, če boste zraven človeške roke uporabili še umetno inteligenco za ustvarjanje vsebine in personalizacijo.

Vse skupaj lahko deluje tudi samo preko umetne inteligence. A pozor, to ni vedno popolnoma učinkovito. Visokokakovostno vsebino še vedno najbolje proizvajajo tržniki, ki s pomočjo umetne inteligence pridobijo kvalitetne vpoglede v podatke in analitiko za pametno in hitro ustvarjanje vsebine. Sodelovanje človeške in umetne inteligence je tukaj pot do uspeha. 😉

Uspelo nam bo – skupaj

Očitno je, da bomo kmalu zakorakali v obdobje, polno izzivov, vendar naj vas ne skrbi! Kjer eno podjetje vidi grožnje, drugo vidi priložnosti.

Od vas je odvisno, ali bo vaše podjetje na čelu in v središču izvajanja novih strategij ali ne.

In ne pozabite, da vam ni treba sprejeti vseh trendov, ki obstajajo; na izbiro je veliko. Odločite se za trende, ki vam najbolj ustrezajo, in uživajte v prednostih vrhunskega podjetja, ki uspeva skozi gospodarsko krizo.


Intrix CRM je na voljo 30 dni brezplačno in popolnoma brez tveganja.

Intrix CRM je na voljo 30 dni brezplačno in popolnoma brez tveganja.
|
5/5 - (1 vote)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.