Vprašalniki za zaposlene so lahko izjemno koristno orodje za podjetja, saj omogočajo zbiranje povratnih informacij zaposlenih, spremljanje njihovega zadovoljstva, mnenj in predlogov za izboljšave. Redno izvajanje teh vprašalnikov pripomore k boljši organizacijski klimi, prepoznavanju potencialnih težav in oblikovanju ukrepov za boljše delovno okolje. V Intrix HRM aplikaciji so vprašalniki na voljo kot preprost in učinkovit način za pridobivanje strukturiranih informacij, kar omogoča hitrejšo analizo in izboljšanje procesov ter splošnega zadovoljstva zaposlenih.
OpombaVprašalnike v Intrix HRM urejamo v sklopu ponudbe.
Dodajanje vprašalnika
Vprašalnike lahko dodajajo uporabniki z ustreznimi pravicami. Za dodajanje novega vprašalnika obiščemo zavihek “Vprašalniki“, kjer je na voljo tudi pregled obstoječih vprašalnikov. Nov vprašalnik ustvarimo s klikom na gumb “Dodaj” v zgornjem desnem kotu, kar omogoča hitro in enostavno prilagoditev vsebine glede na potrebe podjetja.
Ob dodajanju novega vprašalnika je potrebno vnesti njegov naziv, izbrati ustrezno področje (npr. zadovoljstvo zaposlenih) in pripraviti nagovor. V nagovoru na kratko pozdravimo sodelavce in jim predstavimo namen vprašalnika s temo, ki jo zajema. Prav tako je pomembno dodati zaključek, ki se prikaže na koncu vprašalnika – v njem se zahvalimo sodelavcem za njihov čas in podane odgovore.
Razdelki v vprašalniku
Vprašalnik lahko razdelimo na posamezne razdelke, kar omogoča jasnejšo in bolj strukturirano organizacijo vsebine. To storimo tako, da obkljukamo polje “Uporabi razdelke“, kar omogoči ustvarjanje ločenih sklopov znotraj vprašalnika. Ko to polje označimo, se prikaže dodatno polje “Razdelki“, kjer lahko s klikom na gumb “Dodaj” vnesemo poljubno število razdelkov.
Posamezna vprašanja nato razporedimo v ustrezne razdelke, kar prispeva k preglednejši in uporabnikom prijazni izkušnji pri izpolnjevanju vprašalnika.
Publika vprašalnika
Za vsak vprašalnik je pomembno določiti ciljno publiko, torej sodelavce, ki jim je vprašalnik namenjen. To storimo z izpolnitvijo polja “Publika – oddelek”, kjer izberemo ustrezni oddelek. Po izpolnitvi tega polja se v “Publika – zaposleni” samodejno izpišejo vsi zaposleni, ki pripadajo izbranemu oddelku. Na ta način zagotovimo, da vprašalnik doseže točno določeno skupino prejemnikov.
Po potrebi lahko natančneje določimo, ali je vprašalnik namenjen specifičnemu delovnemu mestu, tako da izpolnimo polje “Publika – delovno mesto”. S tem zagotovimo, da vprašalnik doseže samo tiste zaposlene, ki opravljajo izbrano delovno funkcijo.
Pred tem ne smemo pozabiti izpolniti polj “Datum od” in “Datum do”, s katerimi določimo časovno obdobje, v katerem bo vprašalnik na voljo za izpolnjevanje. Prav tako je pomembno nastaviti polje “Status”, kjer izberemo, ali je vprašalnik v fazi osnutka, pripravljen za uporabo, že objavljen ali arhiviran.
Pošiljanje vprašalnika
Na dnu razdelka “Osnovno” je na voljo tudi polje “Kopiraj iz vprašalnika”, ki omogoča preprosto kopiranje vseh vprašanj iz že obstoječega vprašalnika. S to funkcionalnostjo lahko prihranimo čas in pohitrimo pripravo podobnih vprašalnikov.
Ko so vprašanja pripravljena, obkljukamo polje “Pošlji vabilo za izpolnjevanje”, s čimer sistem pošlje vabilo za reševanje vsem sodelavcem, ki so vključeni v publiko vprašalnika.
Dodatne nastavitve vprašalnika
Če se pomaknemo nekoliko nižje do razdelka “Dodatne nastavitve“, so na voljo dodatne možnosti za prilagoditev vprašalnika. Ena izmed teh je “Anonimni vprašalnik“. Če to možnost obkljukamo, bodo sodelavci vprašalnik izpolnjevali anonimno. Če te možnosti ne obkljukamo, se prikažeta dve dodatni polji: možnost sprotnega shranjevanja odgovorov in možnost, da sodelavci svoje odgovore urejajo tudi po tem, ko so vprašalnik že zaključili.
Na voljo imamo tudi možnost, da nas sistem po zaključku vprašalnika preusmeri na drugo stran, na primer na “Moja stran“. Poleg tega lahko določimo, kje bo prikazan napredek vprašalnika—bodisi v vodoravni bodisi v navpični obliki, odvisno od naših želja in potreb.
Dodajanje vprašanj in odgovorov na vprašalnik
Za dodajanje vprašanj v vprašalnik, ki smo ga pravkar ustvarili, ga moramo odpreti v podrobnem pogledu. To storimo s klikom na ikono “očesa” na zavihku “Vprašalniki”.
Vprašanja dodajamo v povezani vsebini “Vprašanja“. S klikom na zelen gumb “+” se nam odpre novo okno kjer lahko dodamo vprašanje.
OpombaNa že objavljen vprašalnik ne moremo dodajati novih ali urejati obstoječih vprašanj.
V polje “Vprašanje” vnesemo vprašanje, ki ga želimo zastaviti, nato pa izberemo tip odgovora. Na voljo so različni tipi: ocena, opisni odgovor, izbira – en odgovor ali izbira – več odgovorov. Če smo v vprašalniku označili polje “Uporabi razdelek”, prav tako določimo, v kateri razdelek bomo vprašanje umestili.
Izpolnjevanje vprašalnika
Ko je vprašalnik pripravljen, lahko uporabniki začnejo z izpolnjevanjem preko zavihka “Izpolnjevanje vprašalnikov“. Preprosto odprejo zavihek in kliknejo na gumb “Začni“, ki se nahaja na sredini spodaj. Prav tako lahko vidimo po kakšnih sklopih je vprašalnik razdeljen.
Ko smo zaključili z izpolnjevanjem vprašanj, kliknemo na gumb “Zaključi“. Spodaj se nam izpiše obvestilo, da smo uspešno zaključili anketo.
OpombaUporabnik ne more dvakrat izpolniti enakega vprašalnika.
Odgovori zaposlenih
Ko zaposleni izpolnijo vprašalnik, lahko v povezani vsebini “Odgovori” na podrobnem pogledu vprašalnika preverimo, kdo ga je že zaključil. Če smo v nastavitvah vprašalnika izbrali možnost anonimnosti, stolpec “Zaposleni” ne bo prikazoval imen in priimkov zaposlenih, ki so podali svoje odgovore.
Analitika vprašalnikov
S pomočjo analitike vprašalnika lahko ustvarjalec vprašalnika ali administrator aplikacije pridobita podroben vpogled v odgovore zaposlenih. Do analitike dostopa tako, da odpre zavihek “Izpolnjevanje vprašalnikov”, nato pri nazivu “Izpolnjevanje” klikne na puščico, obrnjeno navzdol, in izbere možnost “Analitika”.
Odgovori vprašalnika so prikazani v različnih oblikah, vključno s pisnim, grafičnim ali tortnim prikazom. Za boljši pregled so odgovori razvrščeni po posameznih sklopih vprašalnika, kar omogoča natančno analizo vsakega segmenta.
Predogled vprašalnikov
Vprašalnik vključuje tudi možnost predogleda, kar omogoča kadrovniku, da si ogleda njegov izgled, ne da bi ga moral najprej objaviti. Ko pripravimo vprašalnik na zavihku “Vprašalniki”, ga shranimo kot osnutek. V predogledu lahko pogledamo tudi vprašalnik s statusom “Pripravljen“.
Nato se pomaknemo na zavihek “Izpolnjevanje vprašalnikov“. Tam kliknemo na puščico, usmerjeno navzdol, kar odpre spustni seznam. V tem seznamu izberemo možnost “Predogled“, da si ogledamo vprašalnik.
Zdaj se lahko med razdelki v vprašalniku premikate, ne da bi morali izpolniti vprašanja, saj se podatki v tem načinu ne shranjujejo.