Gantogram je odličen pripomoček za vizualno spremljanje napredka nalog in projektov v realnem času.
Projekti v Intrixu
Do projektov v Intrixu dostopamo preko zavihka “Projekti”, kjer se nam najprej prikaže seznam vseh projektov. Na seznamu projektov lahko s klikom na “modri svinčnik” hitro uredimo že manjše spremembe v posameznem polju (brez odpiranja kartice projekta), kot npr. naziv, podjetje, začetek in konec projekta, vodjo projekta, status ter stanje.
Prikaz gantograma
Pogled na seznam projektov si lahko s klikom na gumb “Gantogram“ spremenimo v vizualen pogled, ki pa ga najdemo na desni strani od gumba “Seznam”.
Tako lahko vidimo vse naše projekte in njihove informacije v vizualnem pogledu – začetek in konec projekta, kdo so odgovorne osebe ter kakšen je napredek posameznega projekta. Prav tako pa vidimo časovnico, ki jo lahko preprosto prilagajamo z modrim drsnikom. Omogoča nam pogled različnih obdobij (teden/dan, mesec/dan, leto/mesec ter leto).
Gantogram na vsakem projektu
Gantogram se avtomatsko prikaže tudi v predogledu vsakega projekta na podzavihku “Gantogram“.
Poljubno si lahko tudi povečamo ali zmanjšamo tabelo v gantogramu. To naredimo tako, da ločnico med gantogramom in stolpci preprosto povlečemo v levo ali desno stran.
Filtri na gantogramu
Do filtrov znotraj gantograma dostopamo tako, da na levi strani kliknemo na gumb “Filtriraj”.
S pomočjo filtrov si lahko po želji prikažemo samo projekte po določenem podjetju, vodji projekta ali projektni skupini, ki nas v tem trenutku zanima.
Tako kot na na vseh ostalih seznamih in zavihkih pa si lahko pogled s filtrom tudi shranimo ter ga določimo kot privzetega.
Kako dodajamo nove zapise na gantogramu?
Znotraj gantograma lahko dodamo nov projekt, nalogo in tudi podnalogo.
1. Nov projekt
S klikom na zelen + na vrhu lahko kar znotraj gantograma dodamo nov projekt.
2. Nova naloga
S klikom na zelen + vzporedno od naziva projekta lahko dodamo novo nalogo, ki se bo navezovala na ta projekt.
3. Nova podnaloga
S klikom na zelen gumb + vzporedno od naloge pa lahko dodamo tudi podnalogo.
Hitro prestavljanje nalog in podnalog na gantogramu
Funkcionalnost “drag & drop” na gantogramu omogoča, da s preprostim potegom prestavite naloge ali podnaloge na drug datum.
Prav tako pa lahko z “drag & drop” funkcijo prestavljamo podnaloge v stolpcu.
Faze na gantogramu
V vašem CRM sistemu in sistemu za vodenje projektov lahko definirate posamezne faze projekta, s pomočjo katerih boste imeli še boljši pregled nad projektnimi nalogami.
Najprej je potrebno na projektu definirati faze za dotični projekt. To naredimo tako, da znotraj urejanja želenega projekta in pri polju “Faze” kliknemo na možnost “DODAJ”.
Odpre se nam novo okno, znotraj katerega definiramo naziv, aktivnost faze ter določimo barvo. Ko uredimo novo fazo, jo shranimo s klikom na gumb “Dodaj”. V primeru, da želimo dodati še več faz, lahko kliknemo na gumb “Shrani in dodaj”, kar pomeni, da bomo lahko nadaljevali z dodajanjem nove faze brez vračanja v urejanje.
Ko dodamo vse želene faze na projekt, jih shranimo s klikom na gumb “Shrani”.
Ko so faze dodane, jih lahko določimo pri vseh nalogah določenega projekta (zgolj faze, ki smo jih predhodno definirali pri projektu). Fazo lahko dodamo tudi preko naloge, vendar mora biti le-ta povezana s projektom, da se bo lahko tudi nova faza dodala na projekt.
Faza se bo na gantogramu pokazala takrat, ko bo zanjo določena vsaj ena naloga. Na gantogramu lahko fazi enostavno zamenjamo barvo ali, če je potrebno, tudi spremenimo fazo pri določeni nalogi. To naredimo z dvoklikom na fazo ali nalogo.
Spreminjanje stanja projekta
Na časovnici lahko tudi ročno spreminjamo stanje projekta tako, da povlečemo “hišico” v levo ali desno smer na projektu. Enako velja za naloge in podnaloge.
Do vsebine projekta, naloge in podnaloge lahko dostopamo preko gantograma s klikom na zavihek projekta, naloge ali podnaloge na časovnici. Prikažejo se nam osnovne informacije zapisa, kakor tudi možnost dodajanja nove naloge, sestanka ali porabe časa preko “hitrih akcij”.
Tipi odvisnosti
Razumevanje in prepoznavanje razmerja med odvisnostmi je pomemben del opisa nalog vodje projekta. Obstajajo štiri vrste odvisnosti nalog pri vodenju projektov.
Naloge lahko med seboj preprosto povežemo, tako da postanejo druga od druge odvisne (npr. določena naloga se ne more pričeti, če se prva ne konča). Odvisnosti med nalogami določamo tako, da se postavimo bližje nalogi na časovnici (pojavita se nam 2 beli piki), nato pa piko na eni nalogi povežemo s piko na drugi nalogi.
Da sta nalogi med sabo odvisni, lahko vidimo na podlagi puščice, ki se je kreirala med nalogama. Odvisnost med nalogama lahko vidimo tudi tako, da kliknemo na nalogo znotraj gantograma ali v predogledu in pogledu urejanja zapisa.
Odvisnost med nalogama lahko izključimo preprosto s klikom na “X” v polju “Odvisnosti” znotraj urejanja naloge (primer na sliki zgoraj).
V primeru, da se nahajamo na gantogramu, pa lahko z dvoklikom na puščico med dvema nalogama odvisnost tudi odstranimo.
Kako vidimo zaključek projekta/naloge na gantogramu?
Da je projekt oz. naloga zaključena, vidimo po stolpcu “Napredek” v gantogramu. Če je v stolpcu vpisanih 100 %, to pomeni, da je projekt ali naloga že zaključena. Zaključek pa nam nakazuje tudi hišica na časovnici, ki pa je prestavljena na čisti konec projekta.
Pregled nad zamudami na projektih
Znotraj gantograma lahko v stolpcu “Konec” vidimo naloge, pri katerih zamujamo pri posameznem projektu. Le-te so označene z rdečo barvo.
Prav tako pa smo vam že naredili privzeti pogled “Projekti v zamudi”, kjer lahko na gantogramu na enem mestu vidite vse projekte, pri katerih zamujate z nalogami.