///ERP ali CRM? Kaj potrebuje moje podjetje?

ERP ali CRM? Kaj potrebuje moje podjetje?

Vsak podjetnik se na svoji poti zagotovo sreča tako s sistemom ERP kot s sistemom CRM. Pri obeh se prepletajo (potencialni) kupci, ponudbe, naročila, delovni nalogi ipd. in na določeni točki si postavimo vprašanje, katerega izmed sistemov naše podjetje zares potrebuje.

ERP sistem je temelj za poslovanje podjetja

ERP poslovni oz. računovodski sistem je praviloma temelj poslovanja vsakega podjetja. Finance in s tem povezane ponudbe, računi, zaloge, potni nalogi ipd. so namreč bistvene sestavine poslovanja, zato tudi v podjetju Intera svetujemo podjetnikom (predvsem tistim, ki začenjajo poslovno pot) najprej uvedbo ERP oz. računovodskega sistema, na katerem bo temeljilo poslovanje. Tudi v primeru, ko se podjetje odloča za zamenjavo svojega ERP sistema, svetujemo, da najprej uvede nov ERP sistem, šele nato sistem CRM z morebitnimi povezavami in integracijami z ERP sistemom.

V Sloveniji se najpogosteje srečujemo z naslednjimi ERP sistemi: Datalab Pantheon, SAOP iCenter, AccountingBox, Navision, Perftech Largo, Vasco, E-računi, Minimax, Gedaxa in SAP. Manjša podjetja in podjetniki si sicer pogosto pomagajo tudi s preglednicami, a veliko koristi, časovnih prihrankov in boljšo organiziranost lahko doprinesejo že enostavnejši računovodski sistemi.

ERP sistem ali CRM

ERP in CRM v enem sistemu?

Na trgu lahko najdemo ERP sisteme, ki nudijo tudi osnovni modul za CRM. Ti sistemi običajno omogočajo zgolj preproste funkcionalnosti CRM-ja, ki v večini niso dovolj (saj nikakor ne nudijo koristi in pregleda nad aktivnostmi, kot jih omogočajo klasični CRM sistemi), lahko pa si z njimi v določeni meri pomagate. Tako prej ali slej pridemo do spoznanja, da sta pri poslovanju potrebna vsaj dva sistema – ERP in CRM, ki sta v idealnem primeru medsebojno povezana.

Koristi povezave ERP in CRM sistema

Povezava obeh sistemov ni nujno potrebna, prinaša pa veliko koristi. Tu govorimo predvsem o dvojnih vnosih, ki jih v primeru povezave med obema sistemoma ni. V praksi namreč potencialni kupec najprej pristane v sistemu CRM, kjer ga med prodajnim procesom vodimo skozi ponudbo do naročila. Nemalokrat lahko že v fazi priprave ponudbe podatke o kupcu potrebujemo tudi v sistemu ERP. Če povezave med sistemoma ERP in CRM še ni, je v tem primeru potreben ročni vnos podatkov o kupcu, kar pa je lahko zamudno. V primeru povezave med sistemoma se tak prenos zgodi samodejno. Vse ostale koristi in primer povezave smo opisali v prispevku Integracija sistemov Intrix CRM in ERP.

Katera področja pokriva ERP sistem?

Kot smo omenili že v začetku, ERP poslovni sistem pokriva temeljna področja poslovanja podjetja in je odvisen od tega, ali je podjetje proizvodno ali storitveno. ERP sistemi omogočajo vodenje celotne proizvodne verige od nabave, zasedenosti proizvodnje, finančnega vidika poslovanja, zalog, delovne in potne naloge, izdajo računov, davčne blagajne, obračun plač, obračun DDV itd. Zelo pomembno je tudi to, da so ERP sistemi skladni z zakonodajo na trgu, kjer podjetje posluje.

Katera področja pokriva CRM sistem?

Potencialne stranke običajno niso del ERP sistema, ampak CRM sistema, ki se na prvem mestu osredotoča na (potencialne) stranke. CRM na enem mestu hrani organizirano bazo tako potencialnih kot obstoječih kupcev, povpraševanj oz. prodajnih priložnosti, aktivnosti s strankami, organizirane na koledarjih zaposlenih, in urejen servisno-reklamacijski del za najboljši servis strank tudi po uspešno zaključeni prodaji.

CRM sistem torej pokriva področja pridobivanja poslov, organizacijo prodajnih ali internih aktivnosti (sestanki, naloge) in servisno-reklamacijski del poslovanja podjetja.

ERP, CRM ali oboje?

Odgovor ni povsem enoznačen. Za podjetja, ki svoje finance vodite po preglednicah in ostalih dokumentih, bi za začetek vsekakor svetoval poslovni ERP sistem. Tako boste imeli finance urejene v centralnem sistemu in s tem pregled nad prodajo, ponudbami, izdanimi in prejetimi fakturami ipd. Za večino podjetij, tista s 5 ali več zaposlenimi (od tega vsaj 2 v prodaji) zraven ERP sistema vsekakor priporočamo tudi uporabo sistema CRM. Verjetno ta v vašem primeru še ne bo povezan s sistemom ERP in mogoče v tej fazi obsega poslovanja to niti ni nujno potrebno.

V tretji skupini podjetij, najverjetneje želite vzpostaviti 360° pogled nad strankami v pravem pomenu besede. V tem primeru bo treba CRM sistem tesno integrirati s sistemom ERP. Tako vam bo sistem CRM nudil popoln vpogled v vse prodajne aktivnosti s (potencialnimi) strankami, kot tudi naročila, finančno stanje strank, zapadle terjatve in ostale pomembne informacije o strankah. Vse to bo dostopno tudi na mobilnih napravah, kjerkoli in kadarkoli.

Avtor: |2018-11-27T08:33:20+00:0027.11.2018|Blog, CRM|