///Kako postati uspešen vodja projektov?

Kako postati uspešen vodja projektov?

 

Ali obstaja kak recept, po katerem lahko vodja projektov postane uspešen vodja projektov? Kaj je tisti faktor X, zaradi katerega bodo ljudje radi sodelovali z vami, vam zaupali in vam brezpogojno sledili?

Bistvo (projektnega) vodenja je namreč zmeraj enako: ekipo je treba pripeljati do zastavljenih ciljev.

Kje so torej razlike in kaj vas bo dvignilo nad povprečje? V nadaljevanju so nanizani nasveti, ki vam bodo, v to sem prepričana, pri projektnem delu izjemno koristili.

1. Definirajte cilje

Prvi nasvet je kratek, ampak izmed vseh tudi najbolj strateški in najzahtevnejši. Pred začetkom vsakega projekta dobro premislite, katere cilje želite doseči in kako boste merili svoj uspeh. To bo vaš kompas za naslednje korake.

2. Sestavite ekipo

Učinkovita ekipa je vredna zlata. Zato se pri sestavljanju ekipe vprašajte, kdo bi bil primeren za izpolnjevanje zadanih nalog in kdo se je pri svojih preteklih nalogah že soočal s podobnimi izzivi. Vsaka izkušnja šteje! Nato razporedite vloge in naloge.

3. Cilj mora biti jasen vsem v ekipi

Prepričajte se, da vsi člani projektne ekipe razumejo, kakšen cilj želite kot ekipa doseči in da je zastavljeni cilj skladen s poslanstvom podjetja. Cilj naj predstavlja izziv, ampak pomembno je, da je dosegljiv. Če cilj ne bo realen, bo vaš trud zaman, saj bo motivacija ekipe padla, še preden boste s projektom sploh začeli. Po potrebi lahko velik cilj razdelite na več manjših (po oddelkih, osebah itd.). Tako bo velik cilj postal bolj obvladljiv. Poskrbite, da bo vsem v ekipi jasno, kako ste kot ekipa uspešni pri doseganju zastavljenih ciljev.

4. Določite naloge in odgovornosti

Člani projektne ekipe so najboljši takrat, ko razumejo vsak svojo vlogo pri doseganju ciljev projekta. Zato res natančno razdelite naloge in določite odgovornosti. Če se v ekipi pojavijo dvomi ali nejasnosti glede odgovornosti in nalog, to nemudoma razjasnite, sicer se bodo zadeve razvijale v napačno smer.

5. Določite časovnico

Ko ste določili naloge in odgovornosti, vas čaka še določanje časovnice oz. rokov za zaključevanje posameznih faz projektov. Določanje nalog in izvedbenih rokov bo delo v ekipi olajšalo, saj bo služilo kot smerokaz do cilja. Delo v ekipi bo tako manj stresno, ker boste v vsakem trenutku vedeli, na katerem delu poti do cilja ste.

6. Ustvarite pozitivno delovno okolje

Nobena skrivnost ni, da najboljše rezultate dosegajo ekipe, katerih člani si med seboj pomagajo, si zaupajo in so med seboj iskreni. Okolje, v katerem delujemo, vpliva tudi na naše vedenje. Zato je zelo pomembno, da si vodja ekipe prizadeva za navdihujoče delovno okolje. Člani projektne ekipe namreč vložijo veliko več energije v svoje delo, če zaupajo svojemu vodji in če je ta do njih skrben in iskren.

7. Prilagajajte se razmeram

Večji kot je projekt, z večjimi in bolj zapletenimi izzivi se lahko srečujete. Odličen vodja se je sposoben hitro prilagoditi novim in nepredvidljivim situacijam. To pomeni, da zna v nastalih okoliščinah med različnimi potmi, ki peljejo do skupnega cilja, izbrati najprimernejšo.

8. Nagradite motivacijo in napredek

Če menite, da so materialne nagrade ključni motivator zaposlenih, se motite. Ljudje namreč hočejo čutiti, da so soustvarjalci velike zgodbe. Želijo pohvalo, želijo vedeti, da je delo, ki ga opravljajo, pomembno. Kot vodja se potrudite, da bodo člani vaše ekipe čutili, kako zelo pomembni so za vas in kako pomagajo soustvarjati veliko uspešno zgodbo.

9. Povečajte učinkovitost z uporabo programov

Največji izziv pri upravljanju velikih zapletenih projektov in pri komuniciranju z velikim številom članov projektne ekipe je ostati dobro organiziran in z vsem na tekočem. Pri tem vam lahko pomagajo učinkoviti programi za projektno vodenje (kot je npr. Intrix za projektno vodenje), ki vsem članom ekipe v realnem času omogočajo ustvarjanje, spreminjanje, posodabljanje, sodelovanje in upravljanje nalog od koderkoli. V konstantno spreminjajočem se (poslovnem) svetu preglednost in sodelovanje še nikoli nista bila tako zelo pomembna, sploh če želimo biti pri svojem delu učinkoviti, organizirani in uspešni.

Kot vidite, je vodenje projektov pravzaprav zelo življenjsko. Veščine projektnega vodenja iz poslovnega življenja se splača prenesti tudi v naš vsakdan: v družinsko življenje, prijateljstvo, hobije, partnerstvo idr. Življenje je tako veliko lažje in manj stresno, predvsem pa srečnejše, uspešnejše in bolj organizirano. Le kdo si tega ne želi?

Avtor: |2018-08-14T11:54:07+00:0021.12.2017|Projektno vodenje|